guatemale city

6 december 2010 - Guatemala, Guatemala

Al met al duurde de vlucht wat langer omdat het vliegtuig naar Guate overvol zat en er eerst mensen omgekocht moesten worden om een latere vluchten nemen. Tassen die er zwaar uit zagen werden via de achterdeur ergens weggemoffeld zodat het zwaargewicht vliegtuigje op kon stijgen. In Guate stond op een verlaten vliegveld een mannetje inclusief oude volvo op ons te wachten. Om ons door zone 13 te loodsen, geen hond op straat overal prikkeldraad  en een iest wat dubieus sfeertje.. Eenmaal in het hostel nog een laatste werkinterventie verricht door de eigenaar iets wat manisch te ontregelen, door chocolade letters en nederlandse kranten voor hem mee te nemen. Deze ex/groninger bleek heimwee naar nederland te hebben en stond ons gehuld in nederland outfit, ondersteund door sinterklaas liedjes op te wachten....heel fijn... De volgende dag snel weg uit deze bizarre stad waar het politieke systeem en bijbehorende politiestaat afwezig is waardoor het niet echt een plek is om te blijven hangen.