San Cristobal

6 januari 2011

De wereld lijkt plots zo klein terwijl oude bekende vanuit andere landen opdoemen in de straten van San Cristobal. Naast het dwalen door kleurrijke straten en massa´s maya vrouwtjes blijkt het ´echte´   Mexico eindelijk op de voorgrond te treden. Terwijl het meisje en haar zwitserse bekenden de stijve europeaan uithangt in de lokale salsa joint gevuld met soepele bewegende mexicanen, duur het echter niet lang voordat de lokale bevolking zicht ontfermd over het witte volk. Tot diep in de nacht wordt de interne verwarming opgestookt in deze hooggelegen ijskoude stad. Een vetrekt het witte gezeldschap als volleerd salsa walser. Helaas is deze interne hitte van korte duur zeker wanneer haar enige externe warmte bestaande uit een trui vertrekt richting onbekende nieuwe eigenaar. Terwijl het klappertanden begint lijkt Nederland ineens erg dichtbij.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemiek:
    11 januari 2011
    Oooh, je bent in San Cristobal! Het is daar echt zo leuk! Het Salsa dansen tot diep in de nacht komt me erg bekend voor en heb je de Che Guevara kroeg ook al gevonden? Ze zijn best fijn om mee te dansen hè, die Mexicanen? Jolien en ik noemden het temptation city, dus ik hoop dat dat ook voor jou geldt. Grappig trouwens dat ook bij ons onze enige warme vesten aan het eind van de nacht richting onbekende eigenaar waren verdwenen. Blijkbaar hoort dat erbij. Jemig ik zou heel graag even een paar dagen bij je zijn!