Lanquin

11 december 2010 - Lanquín, Guatemala

Na 12 uur busreis die natuurlijk niet als gepland verliep aangekomen in ' the middle of sjit'  Languin een vallei met alle maal vreemde kleine bergjes boven op elkaar. Om in een loft te belanden wat een klein zolder verdiepingje is in een hutje van stro...uitkijken op jawel wederom een tuqoise rivier. Omdat tours voor mietjes zijn hebben we ons een wandeltocht van drie uur door het stijle bergenrijk inclusief brandende zon aangedaan. Maar om dan wel uit te komen bij Semuc Champey. Een waterval die onder natuurlijk gevormde waterbassins door raast.

Voor vandaag staat eindelijk een rustig dagje op het programma, dus wassen, lezen in een hostel die voor korte duur uitgestorven lijkt...een misschien nog een rondje sauna in het hutje naast de rivier...aah ja reizen is momenteel geen zwaar beroep!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellen:
    12 december 2010
    Dat klinkt helemaal niet slecht.... Veel plezier! Kussss Ellen
  2. Louise:
    13 december 2010
    heb je wel een luizekam bij je of draag je een hoofdoek in de bus?? leuk verhaal
  3. Henny pardijs:
    13 december 2010
    Hoi Marielle,
    Ik heb al een beetje van je avontuurlijke verhalen genoten.Jij bent een bikkel om te gaan wandelen, 3 uur lang in de zon. Afin---reizen is fun nietwaar.Heel veel toi-toi-toi. en tot later horens!!

liefs Henny.
  4. Anne:
    14 december 2010
    Ha Kimi, oftewel wereldoverbrugger,
    Dagfocus: focus op het toelaten van het noodzakelijke afsterven zodat nieuwe mogelijkheden en vernieuwing geboren kunnen worden. Laat de behoeften los om te willen controleren. Geef je over en ontspan je in de Gratie van het Grotere Plan.

Jawel... ben je je Maya oorsprong aan het vinden?x A.
  5. Paul Anneke:
    15 december 2010
    Hallo Marielle,
    Het lijkt mij heel leuk daar .Ik ga de koffer effe pakken en kom eraan .In zo,n chicken bus is toch ook nog wel plaats voor een haan?
  6. marielle:
    16 december 2010
    haantje de voorste zal je bedoelen pa....haha ja hoor pak de koffer maar in!

En anne natuurlijk laat deze wereldoverbrugger los, guatemalen time en cultuur maakt dit alles mogelijk. ik heb gisteren pas voor eerst iets van de maya cultuur vernomen dus echt alive and kicking is de maya cultuur plus kalender hier niet helaas...ook mijn zoektoch naar blauwe aap en adelaar heeft nog niks opgeleverd
  7. martijn van dalen:
    20 december 2010
    Ohhh vet, wat een stoere trip ben je aan het doen !! :) zet hem in mn bookmarks en kijk uit naar de verhalen en foto's ! Have fun!!