livingston/ puerto barios/ punta gorda/placencia

18 december 2010 - Placencia, Belize

Reisdag:

06.00 AM de boot naar Puerto Barrios een stinkende oude industriehaven waar de toiletjuffrouw regeert over wereld ranzigste koningrijk aar ons de weg wijst naar een " overbooked"  bootje wat ons naar het beloofde land brengt. Met een berg tassen op het voordek en ingedekt met een immigratiestempel houden we de bootreis een half vergaan zwemvestje vast..terwijl de dolfijnen opduiken in de zee, komt er land in zicht. Bij de immigratie in Belize werd door deze domme reiziger de datum en dag gecheckt waarop deze stoer kijkende caribean guy in lachen uitbarst

Met een oude amerikaanse schoolbus dendert de reis verder dor het platte Belize en blijkt deze letterlijk en figuurlijke "blown away" busrit ons te brengen in Independence waar wederom een bootje ons overneemt. Deze busreis deed ons vermoeden dat dit flirtende type mens het einde heeft ingeluid van de lieve onschuldige Guatemaalse mens en plaats maakt voor het swingende garfuna volk.

Two Aussie girls en two loud American guys roepen de relaxtheid op, waar dit eiland dan ook voor bedoeld is. een dag met helemaal niks volgt.